Download
Зразок заяви при випадках булінгу
заява.jpg
JPG Image 59.9 KB

 

                                                                  Директору ДНЗ «Борщівський професійний ліцей»

 

                                                                  Драпаку І. Є.

 

                                                                (ПІБ заявника) ______________________________

 

(контактний телефон) ______________________

 

                                                                

 

Заява

Прошу провести розслідування за фактами випадків булінгу (цькування) щодо __________________________________________________

           (ПІБ постраждалого)

 

Далі в заяві вказати особу або осіб, які вчинили цькування та описати діяння, які полягають у психологічному, фізичному та іншому насильстві над особою.

 

 

 

            ___________                                                                      _______________

 

             Дата                                                                                      Підпис

 


Порядок реагування на доведені випадки булінгу.
1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор ліцею:
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).
2.  Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом , класними керівниками, викладачем правознавства та затверджуються директором закладу.
3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.
Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)
1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту: «Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.


 

                   ЗАТВЕРДЖУЮ

 

              Директор

 

ДНЗ « Борщівський

 

              професійний ліцей»

 

            _______ Драпак І. Є.

 

 

План  заходів   спрямованих на запобігання та протидію булінгу в ліцеї.

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальний

  1.  

Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій

Постійно

З ВР Кормиш Л.П, практичний психолог, викладачі історії та правознавства,

класні керівники груп

  1.  

Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань

Щорічно,

жовтень

Заступник директора

з ВР Кормиш Л. П.

класні керівники груп,

викладач правознавства

  1.  

Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах

Протягом року

ЗВР Кормиш Л.П, практичний психолог, класні керівники груп

  1.  

Проведення годин спілкування,

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

Жовтень

19-23

Практичний психолог,

класні керівники груп

  1.  

Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення  культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей

Протягом року

класні керівники груп, майстри в/н.

Заступник з ВР Кормиш Л. П.

  1.  

Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед  учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності

Постійно

Практичний психолог

  1.  

Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006   «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї.

вересень

З ВР Кормиш Л.П.

  1.  

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками ліцею Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

протягом року

Директор  

Драпак І.Є

  1.  

Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми.

За потребою

Практичний психолог,

Класні керівники, майстри в/н груп

  1.  

В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам

Постійно

Директор  

Драпак І.Є

  1.  

Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини

Листопад

викладач правознавства

  1.  

Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

Постійно

Класні керівники груп

  1.  

Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх

Протягом року

Практичний психолог

 

  1.  

Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.

Постійно

З ВР Кормиш Л.П; викладач правознавства

Щирба Н.Р

  1.  

При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги

Постійно

Практичний психолог

  1.  

Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах ліцею з питань попередження домашнього насильства

Постійно

З ВР Кормиш Л.П

  1.  

Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї

Постійно

Практичний психолог,

Класні керівники,

майстри в/н груп

  1.  

Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:

  • «Що робити, коли тебе ображають»;
  • «Насильство в сім’ї та як його уникнути»

Протягом року

 

Класні керівники груп

  1.  

Загальноліцейна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і ліцею– запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні»

За планом

Директор

Драпак І.Є,

З ВР Кормиш Л.П

  1.  

Популяризувати заходи з питань  сім’ї, родинного виховання на сайті закладу

Постійно

 

Класні керівники,

Майстри в/н, груп

Заступник з ВР Кормиш Л. П.

  1.  

Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику»

Жовтень

Практичний психолог

  1.  

Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді

Протягом року

З ВР Кормиш Л.П

класні керівники груп

  1.  

Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом

Грудень

Практичний психолог, медсестра , викладач біології.

  1.  

Всеукраїнський тиждень правознавства

Грудень

Вахула С.С вихователь,

Щирба Н.Р викладач правознавства

  1.  

Активізація роботи батьківського всеобучу

Протягом року

З ВР Кормиш Л.П,

класні керівники груп

  1.  

Активізація роботи психологічної служби на виявлення  учнів, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги

Постійно

Директор

Драпак І.Є,

Практичний психолог.

  1.  

Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з питань правової освіти та профілактики правопорушень

Постійно

З НР Красовська О.В,

З ВР Кормиш Л.П

  1.  

Організація контролю за відвідуванням учнями ліцею.

Щодня

Класні керівники, майстри в/н груп

  1.  

Організувати в ліцеї написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим»

Грудень

 

Викладач української мови

  1.  

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Протягом року

Практичний  психолог

  1.  

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

Листопад 2021

З НР Красовська О.В,

З ВР Кормиш Л.П

  1.  

Розмістити на інформаційному стенді ліцею номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000

 

З ВР Кормиш Л.П

  1.  

Провести загальноліцейні батьківські збори батьків на тему: « Булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»

Жовтень

З НР Красовська О.В,

Практичний психолог,

класні керівники груп

  1.  

Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Протягом року

З НР Красовська О.В,

З ВР Кормиш Л.П.

  1.  

Заняття   з учнівським самоврядуванням за участю педагогів на тему:

 «Не допускай насилля над ближнім»

Листопад

Практичний психолог, викладачі.

  1.  

Конкурс-виставка плакатів на тему «Ліцейному булінгу скажемо – НІ!»

Березень

Класні керівники груп

  1.  

Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування», «Життя видатних людей»

Протягом року

Класні керівники груп, бібліотекар.

 

 

 

 

 


 

ПОРЯДОК

 

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

 

про випадки булінгу (цькуванню) в ліцеї

 

 

Загальні питання

 

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

 

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

 

3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,

 

працівники та педагогічні працівники гімназії та інші особи.

 

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

 

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

 

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

 

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

 

1.     систематичність (повторюваність) діяння;

 

2.     наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

 

3.     дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 

 

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

 

1.  Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору ліцею.

 

2.  Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)

 

здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування)  (далі – Заява).

 

3.  Заяви, що надійшли на електронну пошту ліцею отримує секретар-друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу. Заява може бути в усній або ) письмовій формі.

 

4.  Прийом та реєстрацію поданих заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор ліцею або його заступник.

 

5.  Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

 

6.  Форма та примірний зміст заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

 

7.  Датою подання заяв є дата їх прийняття.

 

8.  Розгляд заяв здійснює директор ліцею з дотриманням конфіденційності.

 

 

Відповідальна особа

 

1.  Відповідальною особою призначається працівник ліцею з числа педагогічних працівників.

 

2.  До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація заяв, повідомлення директора ліцею.

 

3.  Відповідальна особа призначається наказом директора ліцею.

 

4.  Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

 

 

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

 

1.  За результатами розгляду заяви директор ліцею видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

 

2.  З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

 

3.  Для прийняття рішення за результатами розслідування директор  ліцею створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – комісія) та скликає засідання.

 

4.  Комісія створюється наказом директора ліцею.

 

5.  До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор  ліцею та інші заінтересовані особи.

 

6.  Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

 

7.  Якщо комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор ліцею  зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

 

8.  У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор ліцею  має повідомити постраждалого.

 

9.  Рішення комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів комісії.

 

10.  Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

 

11.  Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії.

 

 

Терміни подання та розгляду заяв

 

1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати заяву.

 

2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання заяви.

 

3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3-х робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

 

4. За результатами розслідування протягом 1-го робочого дня створюється комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення комісії.

 

5. Директор ліцею зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.